ساخت بج برنجی و بج فلزی
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

ساخت بج برنجی و بج فلزی

ساخت بج برنجی متناسب با درخواست و نیاز مشتری ممکن است مراحل متفاوتی داشته باشد. البته مراحل ابتدایی تولید آن مشابه با سایر بج‌هاست. در گام نخست مشتری طرح مورد نظرش را ارسال می‌کند. البته طرح اولیه می‌تواند با توجه به درخواست مشتری توسط طراحان شرکت سازنده بج طراحی شود. سپس این طرح برای مشتری ارسال شود تا در صورت تاییدیه مشتری، طرح برای ساخت به کارگاه فرستاده شود. در کارگاه مراحل تولید گام به گام اجرا خواهد شد.

به طور مثال برای برجسته و گود کردن بج از روش اسیدکاری استفاده می‌کنند. در این روش قسمت برجسته طرح بج توسط لایه‌ای که نسبت به اسید مقاوم است پوشانده می‌شود.سپس سایر قسمت‌ها که قرار است گود شوند، با اسید خورده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا طرح مورد نظر بر روی برنج ایجاد شود. در مراحل بعدی فلز شسته می‌شود و حرارت می‌بیند. سپس برای مرحله رنگ‌کاری آماده خواهد شد. البته با توجه به طرح موردنظر تعداد مراحل زیاد و کم خواهد شد. مثلا ممکن است قاب دور طرح ساده باشد یا نیاز به برشکاری مخصوص داشته باشد.

بچ فلزی پرکاربردترین نوع بج سینه است که زیبایی و استحکام مناسبی دارد. شرکت نشانه ساز با سالها حضور فعال در زمینه تولید و ساخت بج فلزی آمادگی هرگونه همکاری با مشتریان خود را دارد. شما می‌توانید بج سینه مورد نظر خود را با هر طرح، قالب، اندازه و تیراژی که مدنظرتان است به ما سفارش دهید. برای دریافت هرگونه مشاوره و ثبت سفارش کافی‌است با شماره‌های ثبت تماس بگیرید.

انواع بج برنجی

پیشتر دانستیم که بج فلزی انواع مختلفی دارد که یکی از آنها نوع برنجی آن است. حالا با انواع بج برنجی آشنا خواهیم شد. بج برنجی را می‌توان بر اساس معیارهای بسیاری دسته بندی کرد. در اینجا به بررسی دو گروه مهم بج سینه بر اساس نوع چاپ و ظاهر آن می‌پردازیم:

۱بج مات و براق ۲- بج رنگی

بج مات و براق یکی از بج‌های کارآمد و پرسفارش است. طراحی این بج غالبا به گونه‌ای است که قسمت برجسته آن به‌صورت براق و قسمت فرو رفته آن مات و کدر باشد.
بج رنگی نیز برای بج پرچم کشورها و لوگوی برندهای مختلف کاربرد دارد. بستگی به نوع سفارش تعداد رنگ‌ها می‌تواند افزایش یابد. ویژگی رنگی بودن این بج جلوه ظاهری زیبایی به آن داده است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: